درباره سایت آمازون و نحوه پیدایش و رشد آن پست قبلی | پست بعدی


درباره سایت آمازون و نحوه پیدایش و رشد آن

وبسایت آمازون یک پایگاه تجاری آمریکایی است که در سال 1994 میلادی توسط جف بزوس بنیانگذاری شد. وبسایت امازون یکی از بزرگترین شرکتهای دنیا است که بیش از ۱.۷ میلیون کارمند به صورت انسان و ربات دارد و در بیش از ۲۰۰ کشور فعال است. آمازون صاحب اولین برند با ارزش دنیا حتی با ارزش تر از بی ام دبلیو، بنز و نایکی و با ارزش ترین خرده فروشی جهان است که جف بزوس را به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل کرده است. Amazon  به شما اجازه میدهد که با قیمتهای مناسب، سرعت بالا و کیفیت عالی خرید کنید. البته آمازون به دلیل تحریم ها به ایران خدماتی ارائه نمیدهد. ولی شما با کمک مستر آمازونر میتوانید هر کالایی که از آمازون میخواهید خریداری کنید و درب منزلتان تحویل بگیرید.

 

چند حقیقت جالب درباره شرکت آمازون را باهم میخوانیم:

  • آمازون در ابتدا یک فروشگاه آنلاین خرید کتاب بوده و بعدها با گسترش یافتن این فروشگاه و استقبال مردم، انواع محصولات به این فروشگاه اضافه شده و شعب خود را در سرتاسر جهان گسترش داد.
  • لوگوی آمازون در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و شامل یک کلمه نویسی از نام برند با یک عنصر طراحی ساده و متمایز است: یک لبخند از یک پیکان نارنجی. لبخند دو معنای هوشمندانه دارد. اول اینکه نشان میدهد که آمازون به مشتریان خود خوشحال میکند و دوم اینکه نشان میدهد که آمازون محصولات را از حرف A تا Z عرضه میکند.
  • لوگوی اول آمازون در سال ۱۹۹۵ بود و تصویر رودخانه آمازون را نشان میداد که بزرگترین رودخانه دنیا است. لوگو نشان دهنده جریان بینهایت و وسیع دانش بود. چند سال بعد از راه اندازی، آمازون لوگو را طراحی مجدد کرد و رودخانه را حذف کرد.
  • آمازون برای هر دلار خرید آنلاین در آمریکا ۴۹ سنت درآمد دارد.


دسته بندی کالا