سایبر ماندی آمازون چه روزیست؟ پست قبلی | پست بعدی


سایبر ماندی آمازون چه روزیست؟

واژه Cyber Monday یک اصطلاح جا افتاده در دنیای بازاریابی یا مارکتینگ است که به اولین دوشنبه بعد از تعطیلات عید شکرگزاری در ایالات متحده امریکا مربوط می‌شود. این رویداد آنلاین که به صورت یک‌روزه یا ۲۴ ساعته رخ می‌دهد، در ابتدا برای ترغیب و تشویق مردم برای خریدهای اینترنتی ایجاد شد و هم‌اکنون به عنوان مسیری برای توسعه دادن و گرم کردن بازار بلک فرایدی یا جمعه سیاه تلقی می‌شود.

هرساله یک هفته مانده به شروع رویداد سایبرماندی، معاملات اولیه در دنیای خرده ‌فروشان شروع می‌شود؛ احتمالا این روند، خود به تنهایی باعث گرم شدن بازار این روز می‌شود.

کاربران دنیای خریدهای اینترنتی در روز Cyber Monday سراغ خرید محصولاتی می‌روند که قرار است قیمت‌های عجیب ‌و غریب آن‌ها به تخفیف‌های باورنکردنی برسد. از پوشیدنی‌ها گرفته تا لوازم الکترونیکی مانند لپ‌تاپ و یا اسباب‌بازی‌های منحصربه‌فرد، همه و همه را می‌شود در سایبر ماندی با قیمتی باورنکردنی خرید.

امسال نیز مثل سالهای دیگر انتظار می‌رود که باز هم مثل همیشه محصولاتی مانند لوازم خانگی و سیستم‌های کامپیوتری در کنار دیگر خدمات مانند خرید گیفت کارت پلی استیشن و اکانت بازی بیش از همه و البته زودتر از همه به فروش برسند. با اینکه سایبر ماندی همیشه به عنوان رویداد مکمل بلک فرایدی ارزیابی می‌شود، اما باید حساب دیگری روی آن باز کرد و همه تبلیغات، آفرها و قیمت‌ها را با وسواس خاصی بررسی کرد.

با گذشت ۱۶ سال، سایبر ماندی رشد وحشتناک و تصاعدی داشته داشت. فروش‌های Cyber Monday که در آغاز فقط با چند خرده‌ فروش پیش می‌رفت، در سال ۲۰۱۴ به ۲ میلیارد دلار آمار در فروش محصولات رسید.

خاستگاه بلک فرایدی یا جمعه سیاه به دهه ۵۰ میلادی برمی‌گردد، یعنی حدود ۵۵ سال زودتر از Cyber Monday. سایبر ماندی در سال ۲۰۰۵ و برای گرم‌ نگه داشتن بازار جمعه سیاه خلق شد تا رویداد فروش تا دو روز پس از آن هم ادامه داشته باشد. هنوز هم بزرگترین تفاوت Cyber Monday و Black Friday در تنوع و فرصت‌های فروش است؛ در اینکه بلک فرایدی از گستره فروش بالاتر و حجیم‌تری برخوردار است، شکی نیست.

سایبر ماندی امسال را به هیچ‌وجه از دست ندهید و خودتان را برای یک دنیای مملو از خریدهای اینترنتی آماده کنید!


دسته بندی کالا