نکاتی برای انتخاب کفش اسپرت پست قبلی | پست بعدی


نکاتی برای انتخاب کفش اسپرت

کفش های اسپرت یکی از پرطرفدارترین کفش ها در سراسر جهان هستند که محدودیت سنی ندارند و همه میتوانند از آن استفاده کنند. به همین دلیل فروشگاه ها و وبسایت های گوناگونی برای عرضه این محصول در سراسر دنیا وجود دارد که این تنوع باعث سخت شدن تصمیم گیری در انتخاب و خرید میشود. 

 وزن کفش

 وزن کفش یکی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. پا قلب دوم بدن انسان است و برای انتخاب کفشی که زمان زیادی را با آن سپری میکنیم باید نهایت دقت و وقت را صرف کنیم. کفش های اسپرت با وزن های مختلفی به بازار عرضه میشوند. از کفش های اسپرت برای ورزش، پیاده روی، فعالیت های روزمره و ... استفاده میشود. بنابراین کفش انتخاب شده باید دارای وزن سبک و مناسبی باشد تا در هنگام فعالیت ، موجب خستگی و اذیت شدن پاها و آسیب به آنها نشود.

 کفش های اسپرتی که سبک و دارای زیره ای وی آ (EVA) هستند ، انعطاف پذیری بالا و همچنین ماندگاری و طول عمر بالایی نیز دارند.

جنس کفش

در انتخاب کفش اسپرت باید به جنس و همینطور قابلیت رد و بدل شدن هوا در آن توجه کنیم. اگر کفش ها به مدت طولانی پوشیده میشوند، این قابلیت بسیار مهم می باشد. چرا که پاها فرصت تنفس دارند و دچار بوی بد ، گرما و یا قارچ نمیشوند.

 جنس کفش اسپرت باید نرم و انعطاف پذیر باشد تا پاها در هنگام ورزش و فعالیت، دچار آسیب مانند تاول و ورم نشوند. همینطور اگر کفش اسپرت از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب ساخته شده باشد ، باعث حساسیت ، خارش ، قارچ ، عفونت و خیلی از امراض دیگر برای پا نخواهد شد.

 ظاهر و اندازه کفش

 علاوه بر موارد گفته شده ، ظاهر و زیبایی کفش اسپرت بسیار مهم است. کفش یکی از مهم ترین المان های ظاهری افراد محسوب میشود و بایستی کفش اسپرتی که انتخاب میکنیم مناسب استایل ما و مکانی که در آن حضور پیدا میکنیم باشد.

 کفش اسپرت باید کاملا اندازه و مناسب پا باشد تا در طولانی مدت باعث خستگی و آسیب پاها نشود.

دوام و استحکام کفش

بسیاری از کفش های اسپرت هستند که پس از آنکه مدتی از آن ها استفاده کردید شروع به خراب شدن و از بین رفتن میکنند. این موضوع میتواند به کیفیت مواد یا دوخت کفش مربوط باشد. معمولا کفش هایی که توسط افراد کاربلد ساخته نشده اند به سرعت آسیب دیده و خراب میشوند. پس باید استحکام کفش را بررسی کرد و بعد اقدام به خرید نمود.

برند و سازنده کفش

به طور معمول تمام ویژگی های ذکر شده برای یک کفش مناسب ، در کفش های یک برند شناخته شده موجود است. از نظر جنس مرغوب تولید شده ، راحتی ، سایز استاندارد ، زیبایی ، استحکام و ... معمولا در یک برند شناخته شده مانند برندهای نایکی ، آدیداس ، ریباک ، پوما و ... وجود دارد و میتوان کفش موردنظر خود را از بین این برندها با خیال راحت انتخاب کرد.


دسته بندی کالا